יום חמישי, 20 ביוני 2013

קורס שח-מט, מה הקשר לתכשיטים?

אתם זוכרים נכון, אתם לא טועים, אני לומדת עיצוב תכשיטים. אז מה הקשר לשח-מט? את האמת, אני לא יודעת. לא יודעת להסביר למה יש קורס עיצוב שח-מט בשנה שניה לעיצוב תכשיטים בשנקר. מה שכן אני יכולה לומר, שבסופו של דבר הקורס הזה היה מעניין. אמנם אין קשר לגוף, אבל בהחלט הצלחתי להנות מהתוצאה בסופו של דבר.

הקורס התחיל בבחירת מקור השראה. כמו תמיד פניתי לחברתי הטובה, האהבה הגדולה שלי Alice In Wonderland. בהרבה קורסים זה מקור ההשראה שלי. כל העניין במקור השראה, שהוא נקודת הזינוק שלנו, הוא לא תמיד בא לידי ביטוי בתוצאה. לא תמיד אפשר להבין איך מקור ההשראה הביא את כל אחד ואחת מאיתנו לעיצוב ולתוצאה שעומדת מול עינינו. 
לרוב רק המעצב יכול להבין ולהסביר את התהליך ואת הדרך שהוא עבר ואיך הוא הגיע לתוצר הסופי. 

אז אני אסביר... הרבה פעמים אני פונה אל הסיפור ואל אליס כמקור השראה. כל פעם זה לוקח אותי למקום אחר. הפעם בחרתי להתמקד בסיפור ההמשך של אליס, לא כולם מכירים אותו. הסיפור השני הוא "אליס בארץ המראות". אליס נכנסת אחרי החתולה שלה לתוך מראה ומגיעה שוב ל- Wonderland רק שהפעם היא מגיעה למקום שבו היא מתפקדת כחלק ממשחק שח-מט. בדרכה היא פוגשת את המלך והמלכה ומשחקת את המשחק. אני לא בקיאה בכל הפרטים, כי לצערי טרם קראתי את הסיפור במלאו. 

נסיונות לחיילים

נסיון ללוח עם הפרשי גבהים




"אליס בארץ המראות" היה מקור ההשראה שלי ליצירת לוח השח-מט והחיילים שעליו.
החיילים הם חצאי צורות שמשתקפים במראה לצורה שלמה. החיילים עשויים ממתכת פליז בצבע זהב, מחנה אחד צבועים בחלקם הפנימי בצבע שחור ומחנה שני צבועים בחלקם החיצוני בצבע שחור וכך מבדילים בין שני המחנות.

ההחלטה להניח את החיילים על מראה, היתה החלטה מכוונת. בהתחלה החלטתי "לצרוב"  פסים לרוחב ולאורך המראה בחומר שצורב אותה לצבע חלבי, כדי ליצור את ההפרדה בין הקוביות. 
חומר הצריבה ניתן לקנות כמעט בכל חנות יצירה, הוא מיועד בעיקר לקישוט כלי זכוכית ומראות. החומר שאני קניתי היה בצבע ורוד (אפשר לראות בתמונה), כדי ליצור את ההפרדה, הדבקתי דבק מסקינטייפ לבן ומרחתי את החומר. אחרי 20 דקות (אם אני זוכרת נכון) הורדתי את שארית החומר והחזרתי לכלי. אחד הדברים הנחמדים בחומר הזה הוא שהוא רב שימושי.

צריבת פסים על מראה
הפסים צרובים על המראה

אחרי עבודה של שעות הצגתי את הלוח למורה שלי והיא טענה שהלוח לא נראה טוב ושאולי כדאי לחשוב על משהו אחר. זה היה יום לפני ההגשה! מה עושים עכשיו?


בקריאת עזרה בפני חברים בפייסבוק, ביקשתי לדעת אם מישהו יוכל לעזור לי ביצירת פסים שחורים ארוכים שאותם אוכל להדביק על המראה החדשה שקניתי באותו יום.
זה המקום להודות - תודה לך יעל יניב!! יעל אמרה לי שהיא יכולה לעזור ולחתוך לי מויניל מדבקה שחורה, פסים ארוכים באיזה עובי ואורך שאני רוצה. נסיעה מהירה לנתניה הצילה אותי ואת ההגשה שהיתה למחרת! הלוח יצא מהמם והוא התאים לחיילים שעמדו עליו. 

תראו בעצמכם



לוח השח-מט


שימו לב להשתקפות החיילים על הלוח



השתקפות החיילים בלוח המראה



צילום תקריב

מה דעתכם על הלוח? נכון להיום הלוח מראה יושב בסלון, החיילים בקופסא. קרמבו, החתול המקסים שלי, לא ממש מסכים שהם יעמדו עליו וכל פעם מחדש הוא הפיל אותם, לכן הם מצאו בית בקופסא.

מי בא לשחק איתי שח-מט?

תמונות נוספות של לוח השח-מט ושל פריטים נוספים, תוכלו למצוא בפליקר שלי:

מקווה שנהנתם,
רוני

4 תגובות:

  1. ממש ממש מקסים!!! ודווקא אהבתי גם את הלוח המקורי... הרבה יותר מיוחד

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      כן? את חושבת שהלוח המקורי יותר יפה? הוא קצת היה מבלבל בעיניים. איכשהו השחור הבליט את החיילים ובגלל זה החלטתי ללכת על השחור.

      מחק
  2. רוני-גאוני!
    זה לגמרי מבריק, מרשים ומקורי...
    מאוד אהבתי את הנסיון ללוח עם הגבהים השונים, למה הוא נשאר ברמת נסיון?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני? תודה :))
      הלוח של הגבהים נשאר בגדר נסיון כי הוא נעשה מקאפה ומדבקת מראה. היות ורציתי לעשות את זה ממראה אמיתית הבנתי שצריך גימור לכל ריבוע שאני צריכה ללכת לחתוך אותם. הבנתי שאני מעדיפה לא להסתבך עם הלוח כשיש לי הרבה עבודה עם החיילים. אולי אם היה לי יותר זמן הייתי בוחרת ללכת על לוח עם הבדלי גבהים.

      מחק