יום שישי, 11 באוקטובר 2013

קורס 2 גרם - עיצוב בזהב

קורס שני גרם - עיצוב בזהב, מה זה אומר? אזהרה מראש - יש מלא מלא תמונות :)

** אתם מוזמנים ללחוץ על התמונות ולהגדיל אותם, כמו כן גם לעשות Pin ולתייג בפינטרסט **

כמו שכבר סיפרתי לכל מי שרק מוכן להקשיב, בקרוב אני מתחילה את השנה הרביעית והאחרונה שלי בשנקר. לאורך השנים בשנקר עבדתי עם מתכות שונות כמו: פליז, אלפקה, נחושת וכסף, אבל לא עם זהב. זהב זו מתכת יקרה שאנחנו הסטודנטים לא ממש יכולים להרשות לעצמו לעבוד איתה. הקורס הזה, הוא הקורס הראשון שמחייב את הסטודנטים להשתמש בזהב. בעיקר כדי לתת לנו להתנסות ולהכיר מתכת אצילה שמגיבה אחרת כשעובדים איתה. 

עיצוב בחוט כסף, מבט צד

עיצוב בחוט כסף, מבט על


עיצוב בריינו - תוכנת תלת מימד והדפסה במדפסת תלת מימד
על עיצוב בתוכנת תלת מימד תוכלו לקרוא ברשומות קודמות שלי
מבט נוסף על הטבעת 

המטרה של הקורס היא לעצב תכשיטים במינימום חומר, 2 גרם, שנראים כבעלי ערך גבוה יותר מ-2 גרם.
כל שבוע העיצובים של כולנו הונחו אחד ליד השני ונתבקשנו להביט בהם כ-"לקוחות".
היינו צריכות לבחור עיצוב שעליו היינו מוכנות לשלם יותר ולהסביר מדוע. במטרה להסיק מסקנות מדוע עיצוב אחד נראה יקר יותר מאחר. כיצד אפשר להשתמש בחומר ולעצב אותו בצורה כזו שהוא נראה בעל ערך גבוה יותר ממה שהוא. 


עיצוב מפח כסף 925
על האצבע

עיצוב מחוט כסף מרוקע
על האצבע

 כל אחת מאיתנו היתה צריכה לעצב, כל שבוע, תכשיט מ-2 גרם. כל פעם בשיטה אחרת, פעם מחוט, מפח (יריעת פח של מתכת), מגילוף שעווה ויציקה למתכת, בעיצוב תלת מימד והדפסה במדפסת תלת מימדית ועוד.


עיצוב מיריעת כסף דקה מרוקעת
עיצוב מחוט עגול
עיצוב מחוט מרובע




היות וזהב היא מתכת יקרה, כמו שכבר ציינתי, לאורך הקורס עיצבנו ב-1.8 גרם כסף שהוא שווה ערך ל-2 גרם זהב. את העיצוב הסופי אותו בחרנו לעשות העתקנו לזהב 14K שזה הזהב הזול יותר מהסוגים הקיימים (14K, 18K, 22K, 24K)
  

עיצוב בשעווה ויציקה
עיצוב בשעווה ויציקה
עיצוב בשעווה ויציקה
                                     
עיצוב בשעווה ויציקה
                                     
אחד התרגילים שקיבלנו במהלך הקורס היה לעצב טבעת שמיועדת לשיבוץ אבנים. לקראת התרגיל הזה למדנו על סוגי שיבוץ שונים ועל נסיונות עיצוב שונים שנותנים מראה נוצץ יותר לטבעת עם מינימום אבנים. 


טבעת לפני שיבוץ האבנים

הטבעת משובצת ב-16 אבנים =רבע קראט
                                                       

תרגיל נוסף שקיבלנו במהלך הקורס היה לעצב טבעת עבור לקוחה (אחת מבנות הכיתה) ולתת למישהי אחרת (מהכיתה) לבצע את העיצוב, להיות ה"פועל" המבצע. בטבעת שנתבקשנו לעצב, היינו צריכות להוסיף כמות אבנים של רבע קראט. 

זו הטבעת שאני עיצבתי:

הטבעת שאני עצבתי לאחת מבנות הכיתה

בתמונה הבאה אפשר לראות את הציור שציירתי למבצעת שלי, והיא ביצעה את הייצור של הטבעת בהתאם לציור. הציור מפרט את נראות הטבעת והמיקום של האבנים, את גודלם ואת השווי שלהם בקראט. יש פה 16 אבנים בשווי רבע קראט. הביצוע נעשה בגילוף שעווה ויציקה למתכת.




בשיעורים האחרונים של הקורס התמקדנו בעיצוב של הטבעת הסופית, מזהב. כשהגענו לשלב הזה, אחרי נסיונות עבודה שונים החלטתי לחזור לעבוד עם חוט. חוט כסף מרובע שאיתו עיצבתי 2 עיצובים נוספים.

טבעת מחוט כסף מרובע

 את הטבעת הזו אפשר לענוד כמו בתמונה למעלה או הפוך כמו בתמונה פה למטה.


אותה טבעת

וטבעת נוספת שעשויה גם היא מחוט מרובע מרוקע, הפעם העיצוב לא שטוח ונח על היד אלא מורם כלפי מעלה.




גם את הטבעת הזו אפשר לענוד הפוך



הנה מיני סרטון שמראה איך הטבעת נראת מלמעלה ומהצד





אחרי התלבטויות ארוכות החלטתי שזו הטבעת שאני הולכת לעצב בזהב. עם מיטב כספי נגשתי למתחם הבורסה ברמת גן, רכשתי זהב והתחלתי לעבוד.





הנה כמה תמונות במהלך העבודה. לאורך העבודה עם הזהב, השתדלתי לא לחשוב על העלות שלו ולדאוג מה יקרה אם הוא "יעלם" תוך כדי העבודה. השתדלתי להנות מהעבודה עם המתכת ה"חדשה" ולהנות מהתגובה המהירה ונעימה שלה לכלי העבודה שלי.


במהלך הלחמה


הטבעת עצמה מורכבת מחלקים קטנים של חוט מרובע שמולחמים אחד לשני כדי להגיע לצורה התלת מימדית שעיצבתי. הטבעת מכסף עמדה לידי לאורך כל התהליך על מנת שאני אוכל להעתיק אותה באופן מושלם לחוט מזהב.


מעתיקה" את העיצוב שלי"

רגע לפני הסוף.. נשארו ממש עוד מעט החלמות, ועוד "רגע" יש העתק מושלם לטבעת.




העבודה עם הזהב בהחלט גרמה לי להבין למה זהב היא מתכת כל כך שונה מהמתכות האחרות שעבדתי איתם. כמה הנראות שלה שונה וכמה העבודה איתה נעימה יותר. אין ספק שהתוצר שעמד מולי בתום העבודה הרגיש מדהים ביופיו היות והוא היה עשוי מזהב.







תמונות נוספות של התכשיטים ועבודות נוספות שלי, תוכלו למצוא בפליקר שלי:

מקווה שנהנתם

רוני

4 תגובות:

  1. וואו כמה טבעות מיוחדות ומקוריות! איזה כיף שבכל תרגיל נותנים לכם הנחיות שונות ומגוונות ולא סתם "תעצבו טבעת".. בהצלחה בשנה הקרבה בובה :)

    השבמחק
  2. את ככ מוכשרת והרעיונות ה'מחוצלקופסא' שלך ממש מרתקים. אוהבת ונועצת!!! עד חור ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. עשית לי את היום :) תודה על התגובה ועוד יותר על הנעיצות :)

      מחק