יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

קורס פלסטיק פנטסטיק


חלק מהכיף בשנה השלישית היה לבחור את רוב הקורסים שלנו, אחרי שנתיים בהן לא יכולנו לבחור את הקורסים, פתאום היה לנו מבחר גדול. אחד מהקורסים שיכולנו לבחור בו היה קורס שנקרא "פלסטיק פנטסטיק" איך אפשר שלא לבחור בקורס עם שם כזה?
כמו תמיד אתם יכולים ללחוץ על התמונות כדי להגדיל אותם, כמו כן גם לעשות Pin ולתייג ב-Pinterest

את הקורס התחלנו עם תרגיל קטן, נתבקשנו להכין תכשיט מפלסטיק. אם תסתכלו סביב תוכלו לראות שיש מלא סוגי פלסטיק בחיי היום יום שלנו, וזו היתה המשימה, למצוא חומר פלסטיק שכזה ולהפוך אותו לתכשיט. 

אני הכנתי טבעת פרח 




מי מכם שעוקב אחרי באינסטגרם (roni_a בחשבון האינסטגרם) זכה לראות את התמונה הזו במהלך הסמסטר. אתם יכולים לזהות ממה עשוי הפרח?




הפרח עשוי מכפיות פלסטיק פשוטות ביותר ששברתי להן את הידית אחיזה שלהן והשארתי רק את הכפית עצמה. החלקים שנשארו הומסו בזהירות ועם מסכה על הפנים, בעזרת נר שגם נתן להן את המראה השחור/אפור והמפויח שלהן.

הנה תמונה של ידיים של בני המשפחה שלי, על כל יד טבעת אחרת שהכנתי. הטבעת עם הפרח על היד שלי, ומשם עם כיוון השעון, היד של אחותי עם טבעת שמשובצת בה אבן שחורה, לידה טבעת נוספת שעוצבה בשעווה ועברה למתכת בתהליך יציקה. היד הבאה אחריה היא של אמא שלי, עם טבעת שעוצבה בשעווה ועברה למתכת בתהליך יציקה. שתי הידיים הבאות אחריה, הם הידיים של אבא שלי, שעל כל יד שלו יש טבעת אחרת מכסף. 

זו אחת התמונות האהובות עלי, שרק מוכיחות לי כל פעם מחדש כמה המשפחה שלי אוהבת, תומכת וגאה בעיצובים שלי. 



אחרי התרגיל הראשון החלה העבודה על לוח השראה ועבודות ניסיון בפלסטיק. פלסטיק הוא חומר מקסים לדעתי, אבל צריך לדעת לעבוד איתו. בחימום הוא פולט רעלים לכן חייבים לשים מסכה וכפפות במידה ונוגעים בו כל עוד הוא חם. יש כל מיני מניפולציות שאפשר לבצע על הפלסטיק וב"שנקר" ישנה מחלקה שלמה של פלסטיקה עם מכשירים שונים ומגוון אפשרויות עבודה עם החומר הזה.

בגלל כל מיני מגבלות ואופן העבודה שלנו עם המחלקה הזו, אני החלטתי לא להיות תלויה בה ולעבוד עם הפלסטיק בצורה כזו שתאפשר לי לעבוד איתו במחלקה שלנו, מחלקת עיצוב תכשיטים. 

לפני כמה חודשים טובים, אחת מחברותיי שאלה ברחבי הפייסבוק אם מישהו מעוניין במלאי התקליטים שהיה ברשותה, מיד עניתי לה שאני אשמח לעזור לה ושאני אקח ממנה את המלאי. כל זה קרה הרבה לפני תחילת הקורס והתקליטים הרבים נשארו ברכב עוד מהיום שלקחתי אותם ממנה.
כבר בתחילת הקורס ידעתי שהערימה הגדולה בתא המטען שלי תבוא לי לעזרה בקורס הזה. וכך ערימת התקליטים ואקדח חום (כמו פן לשיער, אבל כזה שמגיע לטמפ' הרבה יותר גבוה) הפכו לקולקציית תכשיטים בקורס הזה.




מכוון שחימום התקליטים בעזרת אותו אקדח חום מפיצה רעלים וריחות לא נעימים, מידי ערב הייתי עולה לאחת הכיתות הריקות, עם כפפות, מסיכה, ערימה של תקליטים ואקדח חום ומתחילה לעבוד. מנסה לחמם ולהזיז את התקליט לכיוון שאני רוצה ולצורה שאני מעוניינת בה.




אחרי שהצלחתי להגיע לצורות שרציתי החלטתי להעלים לגמרי את הנראות של התקליט. למי מאיתנו שזוכרים את תקופת התקליטים יודע שעל הפלסטיק (ויניל) השחור ישנם פסים, כל מי שמכיר את הנראות של התקליט יידע לזהות אותו גם בצורה מעוותת ושונה, כזו שאני הגעתי אליה, ולכן החלטתי למרוח את כל התקליטים בשכבת פלסטיק נוזלי שקוף שכשהוא מתייבש הוא משאיר ברק מנצנץ, ממש כמו לק שקוף. 

כחלק מהקורס הזה למדנו על חומרי פלסטיק שונים, אם תרצו להכיר או לרכוש חומרים כאלה תוכלו למצוא אותם בשתי חנויות (אלו החנויות שאני מכירה) אלגד או ארטאץ. בשני האתרים יש הסברים על החומרים השונים ומה ניתן לעשות איתם. 

על הגג מתייבשים מהפלסטיק


עכשיו שיש לי את הצורה ואת הגימור שאני רוצה, כל מה שהיה חסר לי הוא... צ-ב-ע! איך אפשר רק בשחור? 

ידעתי שאני רוצה להוסיף צבע צהוב, אפילו ידעתי איזה צהוב אני רוצה. צהוב כמו השמש. התיישבתי מול האינטרנט וחיפשתי צבע שיתאים לפלסטיק. כזה שלא ירד או יתקלף ואני מודה, לא מצאתי את הצבע הנכון. אך העקשנות שלי היתה גדולה יותר והחלטתי שלמרות שאני לא משתמשת בצבע הנכון, אני עדיין לא יכולה לוותר על הצבע הצהוב שחשקתי בו כל כך. 

טיול קצר להום סנטר והתחננות קצרה בפני אחראי של מחלקת הצבע, קיבלתי פחית קטנה (דוגמית) של הצבע שרציתי. 

בדיקת הצבע על התקליט


והנה התכשיטים שהכנתי, צווארון לחלק האחורי של הצוואר. יש כאן שלוש שכבות, הסלסול הזה של התקליט נותן לו מראה רך, אך למעשה הוא קשיח ביותר. 




כך הוא נראה מקרוב




על שולחן העבודה, צובעת בעזרת מכחול דק במיוחד




התכשיט השני הוא גם ענק לצוואר, שחיברתי אליו בד גולמי צהוב, שהיה זהה לצבע הצהוב שקניתי.

מבט מלפנים

מבט מהצד
מבט מאחור

כך הוא נראה מקרוב




אחד הדברים האהובים עלי הם הקשירה הגולמית וה"גסה" ליד המראה החלק והנקי של התקליט





התכשיט הבא שהכנתי הוא צמיד ליד, סוג של חבק. אחד הדברים שרציתי לעשות עם הצבע הוא לגרום לו להיראות כאילו התכשיט עבר טבילה בתוך פחית הצבע ולתת לו מראה של נזילה.



הצמיד על היד

מבט קרוב לצבע



בדרך כלל בקולקציה אצלנו יש לפחות שלושה תכשיטים, כנראה שהתלהבתי כל כך מהעבודה עם התקליט שלא יכולתי להפסיק. התכשיט הבא הוא טבעת, הפעם ללא הצבע הצהוב, אבל עם הרבה תנועה של התקליט.








שני התכשיטים האחרונים הם צמידים, שהסוגרים שלהם הם פסים של דמוי עור שנסגרים עם מגנט, האחד צבוע בחלקו בצבע הצהוב והשני נשאר שחור.








והנה הצמיד השני והתכשיט האחרון לקולקציה הזו







לסיכום אני יכולה לומר, שכמו קורסים אחרים, גם הקורס הזה "הכריח" אותי לעבוד עם חומר שככל הנראה לא הייתי בוחרת לעבוד איתו. בזכות הקורס הזה זכיתי להכיר חומרים רבים שלא הכרתי לפני כן ואני מרוצה מהקורס ומהתוצאות שלו.


תמונות נוספות של התכשיטים ועבודות נוספות שלי, תוכלו למצוא בפליקר שלי:


מקווה שנהנתם

רוני

4 תגובות:

  1. אוהבת מאד! הטבעת כפיות - ליגה!

    השבמחק
  2. וואו! זה לגמרי "חומר ביד היוצר", ואני מאוד אוהבת את הנזילות של הצהוב על השחור!

    השבמחק
  3. עבודות יפיפיות ומעוררות השראה! נהנתי לקרוא. את ממש מוכשרת!

    השבמחק