יום שישי, 31 במאי 2013

אבני סוורובסקי


לפני שאני אתחיל לספר לכם על הקורס הזה, רציתי לומר תודה. לכל מי שמגיב, נרשם, פרסם ושיתף את הבלוג החדש שלי :)
לכל מי שמעוניין ולא יודע איך, אפשר להירשם לעדכונים של הבלוג .. ממש פה מצד ימין. כל עדכון חדש בבלוג יגיע למייל שלכם. בנוסף אתם מוזמנים ליצור איתי קשר פה בבלוג, בתגובות או בפייסבוק או במייל.

                                                                     ועכשיו...


במהלך שנה ב' היו לנו כמה קורסים שנמשכו לאורך השנה ולא רק לאורך סמסטר אחד. אחד הקורסים היה קורס שהתעסק באבני סוורובסקי.

אבני סוורובסק הם קריסטלים שמורכבים מתערובת של חומרים טבעיים. התערובת הזו עוברת מספר שלבים עד שהיא מגיעה לצורתה הסופית. הצורה הסופית של הקריסטלים נוצרת כתוצאה מחיתוך מדוייק. חברת סוורובסקי הצליחה לייצר אבן שיבוץ בעלת 14 חיתוכים והיא גם רשמה על כך פטנט. החלק התחתון של האבן עובר תהליך של חיפוי מראה שגורם להחזר קרני האור, היא שוברת את האור ויוצרת ניצנוץ בשלל צבעי הקשת.
נכון להיום, חברת ילון, היא הנציגה הבלעדית של סוורובסקי בישראל.
(כל המידע נלקח מאתר של חברת יילון)


בשיתוף פעולה עם חברת יילון, זכינו להגיע למגוון רחב של אבני סוורובסקי לעצב בעזרתן את התכשיטים שלנו.
בחלק הראשון של הקורס, עוד לפני שהגענו לראות את האבנים, עברנו תרגיל עיצוב.
נתבקשנו לעשות קולאזים מתוך צורות שנגזרו ממגזינים שונים. את הקולאזים האלה היינו צריכים להפוך אח"כ לתכשיט.

הקולאז הראשון שהכנתי, נמצא מצד ימין, לידו מצד שמאל הטבעת שנעשתה בהשראת הקולאז
מצטערת על איכות התמונות. 

הקולאז ולידו הטבעת

הטבעת עשויה מתכת אלפקה, בצבע כסף, בחלק העליון שלה נמצא בד דמוי עור בצבע ירוק טורקיז שתפור בחוט רקמה כתום.




כך היא נראת על היד

הקולאז השני שהכנתי היה שונה בצבעים

קולאז שני

וזו הטבעת שהכנתי בהשראת הקולאז. הטבעת עשויה חוטי אלפקה, מתכת בצבע כסף, פס של חתיכת עץ (ענף קטן) וקצת צמר גולמי (צמר פיות) בצבעים לבן, ורוד וטורקיז.

בתהליך העיצוב


כך היא נראת על היד

אחרי התרגילים הראשונים האלה, כדי להעיר אותנו מחופשת הקיץ בין שנה א' לשנה ב', זכינו להכיר את אבני סוורובסקי. הכל התחיל בסיור אצל יילון, היבואן הרשמי של האבנים בישראל.
נושא הקורס היה סיפורי ילדים. כל אחד קיבל ספר ילדים, לא מוכר ובשפה זרה, כדי שנוכל להתרשם מהציורים של הספר ולא מהמלל. לאחר מכן נתבקשנו להכין קולאזים בדומה לתרגיל הראשון של הקורס, מהציורים של הספר. ומשם עברנו לעיצוב תכשיט. 


בתהליך העיצוב
ענפים עם שעווה ורודה

התהליך היה ארוך, נעשו הרבה נסיונות של עיצוב, צורות שילוב אבנים וחומרים. 
לבסוף, בסוף הסמסטר הגשנו תכשיט אחד.

ניסיונות צביעה בענפים
טבעת שהחלק המרכזי שלה עשוי נחושת, מתכת בצבע אדום/כתום. מתוכה יוצאים ענפים אמיתיים שאליהם מחוברים חוטי נחושת שעליהם משובצים בתוך "כוסיות" אבני הסוורובסקי.
הצבעים שבחרתי לעבוד איתם היו, צהוב ורוד ולבן.
כך נראת הטבעת על היד

כמה צילומים קרובים יותר, שתוכלו לראות את היופי של האבנים המנצנצות





נכון, הטבעת גדולה ולא ממש לענידה ביום יום.. אבל לא כל טבעת מיועדת להיות ענידה ליום יום, אלא רק לאירועים מיוחדים :)

בתחילתו של הסמסטר השני, המשכנו את העבודה שלנו עם האבנים. כל אחד קיבל הנחיה להכין 3 תכשיטים נוספים שימשיכו את קו העיצוב של התכשיט הראשון ויהפכו לקולקציה אחת.
בחלק הזה של הקורס החלטתי לנסות משהו אחד עם האבנים. למרות שהתאהבתי בנראות השלמה שלהם החלטתי לעשות נסיון ולשבור את האבנים. לרסק אותם לרסיסים קטנים של אבקה.

באחד השיעורים שהצגתי את הרעיון שלי בפני המורים שלי, אחד מהם אמר לי שהאבק הזה מזכיר לו אבק של פיות, משהו שדומה קצת לנצנוץ כזה שמופיע בסרטי וולד דיסני. אני חייכתי ואמרתי לו שאם זה מה שהוא רואה ומרגיש אז קלעתי בדיוק למטרה ושאני ממשיכה בקו העיצוב הזה.


לפני ריסוק

דוגמא לאבקה ולאבן החדשה

האבנים החדשות שיצרתי

 את אבק הפיות החדש שיצרתי החלטתי לפזר על ענף אחד ארוך, הפעם לא מעץ אלא ממתכת.
לקחתי ענף מעץ יצקתי אותו לצורת מתכת ושיכפלתי אותו והארכתי אותו לענף אחד ארוך ארוך. 
את הענף עיצבתי לצורה שמתאימה לענידה כענק לצוואר ועליו הדבקתי את אבקת הפיות שיצרתי
וככה זה נראה: 

על בובת הדיגום

צילום תקריב 

אחרי שסיימתי את הענק, החלטתי לקחת את אבקת הפיות הזו ולאחד אותה חזרה לאבן גבישים חדשה. בעזרת חומר פלסטי שמתקשה תוך 24 שעות יצרתי אבן חדשה שמורכבת מחלקקי האבנים שריסקתי.


את האבן החדשה הזו שיבצתי בכמה תכשיטים, 2 טבעות וסיכה

הטבעות עשויות ממתכת פליז, בצבע זהב 

הטבעת הראשונה היא טבעת ענפים שעליה משובצת אבן גדולה חדשה שאני יצרתי

טבעת ענפים

טבעת ענפים
טבעת ענפים

על היד

הטבעת השניה גם היא עשויה ממתכת פליז, בחלק העליון "קליפת" מתכת שבתוכה משובצת האבן החדשה



מבט צד על הטבעת

התכשיט האחרון הוא סיכה, עשויה ענפים מעץ. בין הענפים משובצים 2 אבנים חדשות ועל הענפים, בדומה לענק לצואר, פיזרתי אבקת פיות.



הסיכה

צילום תקריב לאבן שעל הסיכה


אתם יכולים לקרוא על זה קצת גם באתר של יילון - http://yalon.co.il/article/26796

 מה דעתכם?
אני יכולה לומר שלא כל בנות הכיתה התאהבו באבנים כמו שאני התאהבתי. אני מניחה שבסופו של יום זה עניין של טעם. אני התאהבתי בניצנוץ האבנים וביופי שלהם ויש לי הרגשה שאני עוד אחזור אליהם יום אחד.

אני אשמח לשמוע מה דעתכם על העבודות

תמונות נוספות של התכשיטים האלה ושל עבודות נוספות שלי, תוכלו למצוא בפליקר שלי: http://www.flickr.com/photos/roni_a/


מקווה שנהנתם,

רוני


























4 תגובות:

  1. מהמם רונצ'וק! מדהים אילו רעיונות מטורפים ומיוחדים עולים לך לראש ואיך שאת מצליחה "לתרגם" אותם לתכשיטים :)

    השבמחק
  2. זה מטורף! איזה מקוריות ומחשבה מחוץ לקופסא. מדהים.

    השבמחק
  3. מקסים!!!! כל כך אהבתי גם את הענין של להראות לנו את התהליך המחשבתי. נפלא!

    השבמחק
  4. איזה יופי

    השבמחק