יום שלישי, 17 בדצמבר 2013

יש פה חלון :)

ייתכנו כמה סיבות שבזכותם הגעתם לעמוד הזה, אחת מהן היא אולי כי ראיתם את החלון ראווה שלי שנמצא במכללת שנקר (רחוב אנה פרנק 12, רמת גן, בניין פרניק) וסרקתם את הברקוד שמופיע בו.




אני אציג את עצמי, קוראים לי רוני ארצי ואני סטודנטית במחלקת עיצוב תכשיטים בשנקר. בבלוג הזה אני כותבת על הקורסים השונים שעברתי בשנקר ועל תהליך העיצוב של כל אחד מהתכשיטים שלי.
כאן תוכלו לקרוא על תהליך העיצוב של תכשיטי האופנה, תכשיטי פלסטיק, תכשיטי 2 גרם כסף וזהב ועוד רבים אחרים מהתכשיטים שלי שחלקם בתצוגה של חלון הראווה וחלקם לא. תמונות ותכשיטים נוספים שלי אתם יכולים לראות באלבום ה-Flickr שלי.

לכל שאלה, בקשה או הזמנה אתם מוזמנים לפנות אלי במייל roni.artzi@gmail.com  

הרבה אנשים שואלים אותי מדוע פתחתי בלוג ולמה הוא נועד? יש לי כמה תשובות, האחת היא שזו דרך נוחה עבורי להסביר ולהראות למשפחה, חברים שלי וכל מי שמתעניין, מה אני לומדת ומעצבת. לפעמים קצת קשה להסביר מדוע שיעורי הבית שלי במחלקת עיצוב בשנקר היא לצלם דברים משונים ברחוב או ליצור אובייקט מנייר/קרטון או מדוע אני צריכה ומבקשת תקליטים ישנים לפרויקט הבא שלי. כל רשומה בבלוג הזה מסבירה על תהליכי עיצוב  בקורסים השונים ואת תהליך העבודה שלי עד לתכשיטים הסופיים וההגשה שלהם. סיבה נוספת שבגללה פתחתי את הבלוג היא כדי לתעד את השנים שלי בשנקר, עוד כמה שנים קדימה כשארצה להיזכר או לשתף אני אוכל בקלות לראות ולהיזכר.

אז אחרי ההקדמה הזו, זה הזמן להסביר על הקורס הנוכחי - קורס חלונות ראווה. בשנה הרביעית והאחרונה בשנקר אחד הקורסים הוא קורס חלונות ראווה. זהו קורס שבו אנחנו מתמודדים עם אופן התצוגה של קולקציות התכשיטים השונות שעיצבנו במהלך 3 השנים הראשונות בשנקר בחלל שהוא חלון ראווה. 

הבקשה של המנחים שלנו היא ליצור, לבנות ולעצב את החלל שבו יוצגו התכשיטים באותו קו עיצובי שבו אנחנו מעצבים את התכשיטים שלנו. עיצוב החלון צריך לייצג את האופי שלנו כמעצבים.

זה קורס שמתחיל בהצגת כל התכשיטים של כל אחת מאיתנו שעוצבו ויוצרו במהלך 3 השנים,  הכל מונח על שולחן אחד גדול וכל אחת מאיתנו צריכה להבין מה מאחד את כל העיצובים ואת האופי שלנו כמעצבים. במהלך השנים בשנקר יש קורסים שונים ומגוונים שאינם זהים בבקשות שלהם ובתהליך ושיטת העבודה ולכן במבט ראשון לא תמיד אפשר להבין מה הקשר בין כל האובייקטים שעיצבנו במהלך השנים. פעם זה עיצוב משקפיים, שח-מט, סיכות ועגילים, עיצוב עם אמייל או עבודה בעץ  מה יכול לקשר בין כולם? 
במבט כולל על המגוון הגדול של הדברים אפשר להבחין מה מאפיין את כל אחד ואחת מאיתנו.

בשיעור הראשון הצגנו את המגוון הגדול של התכשיטים ולצידם 3 אובייקטים חדשים שהכנו עבור השיעור, אובייקטים שמייצגים את המכלול שהופיע על השולחן.




אלו 3 האובייקטים שהכנתי לשיעור

אובייקט מס' 1 מקרטון ביצוע
  אובייקט מס' 2 מנייר קראפ 
  (Tissue Paper)
אובייקט מס' 3 מספר קריאה


אחד המאפיינים שחזר על עצמו בעיצובים שלי היה צבע, היה ברור לי שצבע יהיה מאפיין שגם יופיע בחלון ראווה שלי. האובייקט שהכי עניין אותי היה הראשון, זה עם הרקע הצהוב. התרגיל הבא שנתנו לנו היה להגדיל את הרעיון שלנו לגודל גדול יותר ומוחשי ולנסות לעשות נסיונות שונים עם אותו רעיון. 

וכך לקחתי את רעיון החלוקה לקוביות עם פסים והגדלתי אותו


התכשיטים תלויים על הקיר בכיתה 
במקביל לצבע הצהוב עשיתי נסיונות אחרים עם צבעים אחרים, כדי לראות איזה צבע יותר מתאים להיות רקע לתכשיטים שלי, אני כמעט הייתי בטוחה שצהוב הוא הצבע המתאים, כשבשיעור הציעה לי אחת המנחות לבדוק את הצבע הכחול. 


חלק מהתכשיטים על רקע צהוב

חלק מהתכשיטים על רקע כחול

 רק אחרי שניסיתי הבנתי שכחול באמת נותן רקע יותר מחמיא לרוב התכשיטים, הרבה יותר מצהוב. 

אז כחול..



מניפת צבעים בגוונים כחולים








 קורס חלונות ראווה הוא קורס קצר, כל שנה ד' מחולקת לקבוצות של 5 אנשים, כל קבוצה מקבלת 3 שיעורים (שלושה שבועות) ובשבוע החמישי ישנה הגשה. הזמן קצר והמלאכה מרובה וצריך להגיע לפתרונות ורעיונות נכונים בזריזות.

השלב הבא היה קומפוזיציה ורעיון איך לבנות את החלון. החלטתי במקום לעשות חלוקה עם פסים על רקע צבעוני, לבנות קוביות עם עומקים שונים שבכל אחת מהקוביות תהיה רקע לקולקציה. הרקע של הקוביות יהיה בגווני הכחול שונים.

כדי להחליט על קומפוזיציה וסידור התכשיטים, הדבקתי עם מסקינטייפ על הרצפה בבית את השרטוט של החלון שאני מעוניינת לבנות, בגודל זהה לארון, אחד על אחד, כהדמייה לחלון שאני אבנה בהמשך. כמות התכשיטים והאובייקטים של כל אחת מאיתנו היא גדולה ביותר, וכמו כולן גם אני הייתי צריכה לברור ולהחליט איזה מהתכשיטים יגיע לחלון ואיזה מהם ישאר ארוז בבית. 


התכשיטים על הרצפה בסלון

אחרי שהחלטתי על רעיון הקוביות ניגשתי עם המידות של החלון למחשב והתחלתי לתכנן. שרטטתי את כל הרעיון בתוכנת תלת-מימד וידעתי בדיוק מה מידות העץ שאני צריכה כדי לבנות את התצוגה שלי.

למען בניית הארון הזה גייסתי את אבא שלי, ואני חייבת להודות ולציין שיש לי מזל גדול שהיה לי מישהו שיכול היה לעזור לי לבנות וליצור את העיצוב הזה. ניגשתי עם אבא למחסן עץ באיזור התעשייה ברעננה, רכשנו שם פלטות עץ, ומשם עברנו לנגר שחתך לי את העץ לפי המידות שביקשתי. 27 חתיכות עץ בגדלים שונים, קניה גדולה של מסמרים וברגים ואפשר להתחיל לבנות את הארון תצוגה.





התכנון היה מדויק, אם יורשה לי לציין, וכך ביומיים בנינו קוביה קוביה, מחוברות אחת לשניה.
גודל החלון, הוא 205 ס"מ גובה על 125 ס"מ רוחב. 

אני ואבא בונים את הארון תצוגה


ארון התצוגה בנוי

אחד הדברים החשובים בקורס הזה הוא לדעת להציג את התכשיטים שלנו בצורה שמחמיאה להם. אחד הגורמים שמשפיעים על כך הם התאורה. בחלק העליון של הארון השארתי מקום ל-3 נורות לד שיאירו את הארון. נורות הלד הן בצבע צהוב, הצבע הלבן פחות מחמיא לתכשיטים ופחות התאים לרקע הכחול שבחרתי. בהמשך כשהתגלה לי שהנורות האלה לא מספיקות , הוספתי פסי לד שאפשר לראות בתמונות של הארון המוכן.


החלק העליון של הארון והתאורה


בדיקת תאורה של הארון

הארון בנוי מקוביות בעומקים שונים שאח"כ נצבעו בגוונים שונים של כחול, בנוסף לכל הקוביות האלה הוספתי 2 קוביות נוספות בעזרת צבע בלבד.


סימון הקוביות שיעשו בצבע


אפשר להתחיל לצבוע


שכבת צבע ראשונה 

הדבר הבא שהיה חשוב לתכנן זה איך אני אעמיד את התכשיטים בארון תצוגה. כל מאפיין בתצוגה הוא חשוב ואמור להתאים לקונספט הכללי של העיצוב. ולכן החלטתי לעשות דיבלים ריבועיים מעץ שאותם אני אחבר לגב הקוביות ועליהם אני אניח את התכשיטים. כמו פס ייצור, לקחתי לייסטים מעץ ב-2 מידות שונות והתחלתי לנסר לחתיכות קטנות, לקדוח ולטפל בקצוות של כל אחד מהדיבלים.



קידוח הדיבלים כהכנה לחיבור לגב התצוגה

הארון מוכן וצבוע ב-2 שכבות של צבע, ישנה תאורה ועכשיו כל מה שנותר היה לחבר את הדיבלים שהכנתי לגב התצוגה ולהעמיד את התכשיטים.


העמדת התכשיטים על הדיבלים מעץ



וככה בלי לשים לב, 5 שבועות של עבודה קשה עברו ועכשיו אני עם ארון תצוגה שמופיע בכניסה לבניין של שנקר. עוד משנה א' כשהייתי עוברת בבניינים השונים ורואה את החלונות של שנה ד', חששתי מהרגע הזה, מהרגע שבו אני אצטרך לבנות ולייצר ארון תצוגה משלי. כזה שייתן רקע טוב לתכשיטים, עם תאורה נכונה. ארון שאני אהיה גאה לעמוד לצידו ולהציג אותו כשלי. 

אלו היו 5 שבועות של לחץ וטירוף, חוסר שינה וחוסר רצון לאכול. 5 שבועות שבהם הטרפתי את המשפחה והסובבים אותי ונתתי את כל כולי לחלון הזה. אני שלמה וגאה בתוצר שעומד שם בכניסה לבניין. אני יודעת שנתתי את כל כולי. 

אני מזמינה את כל מי שלא ראה, להגיע למכללת שנקר (רחוב אנה פרנק 12, רמת גן, בניין פרניק) החלון מוצג בכניסה של הבניין מ-18.12.2013 ועד 12.01.2014.




כמו תמיד, אני מקווה שנהנתם לקרוא על התהליך העבודה שלי ועל החוויות שלי מהקורס. 


תמונות נוספות של התכשיטים ועבודות נוספות שלי, תוכלו למצוא בפליקר שלי:


מקווה שנהנתם

רוני

12 תגובות:

  1. ויי ויי ויי ויי איזו עבודה, איזו חשיבה, איזו כתיבה איזה יופיייייי!!

    השבמחק
  2. וואו, יקירה... זה מרגש לראות, לקרוא, להבין, להרגיש את התהליך שאת עוברת עד שהיצירה שלך מוצגת לעולם :).
    הכחול אכן נותן עומקים אחרים ועם הבדלי העומק במבנה העץ ובגוונים, זה יוצא פשוט מושלם (ואת יודעת מה דעתי על צהוב...).
    במה מדהימה לתכשיטים הכל כך יחודיים, צבעוניים והיפהיפיים שלך !!!
    אוהבת,
    סמדר

    השבמחק
  3. יואו איזו עבודה מטורפת רוני!! ואיזה תהליך ארוך של תכנון וחשיבה וכמובן ביצוע - ממש מיוחד ומקורי! החלון פשוט יפהפה, באמת שהכחול מאוד מחמיא והנרות והשקעים והמתלים.. מ-ש-ג-ע!!
    ובהצלחה ‎:)‎

    השבמחק
  4. איזה תענוג להיות איתך שלב אחר שלב, את מסבירה ככ נגיש ונעים. והתוצאה יפהפיה, רוני הצלחת לייצר מיכל מדהים ליצירות שלך (אותן אני אוהבת מזמן). עוד כמה שנים ונראה אותן בחלונות ראווה אמיתיים !!! שאפו!

    השבמחק
  5. ממש מרגש ומהפנט לקרוא את תהליך החשיבה והיצירה שעומד מאוחרי התוצר הסופי. בלי ספק מעצים את חווית ההתבוננות בחלון.
    כל הכבוד לך על המאמץ ועל התוצאה המרשימה. באמת.
    (ღ˘⌣˘)♥ ℒ♡ⓥℯ ㄚ♡ⓤ

    השבמחק
  6. וואו רוני, איזה מבצע מדהים.
    החל מהתכנון המקורי, דרך העבודה המסובכת (ואיזה כיף לעבוד עם אבא) ועד הגימורים והקישוטים האחרונים. הכל כל כך יפה.
    כיף ששיתפת בתהליך

    השבמחק
  7. זה תענוג לעניים זה! והבלרינה שלי שיש לה עין לא רעה לעיצוב ציינה שנכון שהתצוגה היא העיקר פה אבל כדאי מאד ג לצל כמה תמונות מעולות של התכשיטים מקרוב כדי לראות איך כל אחד מתקבל. אלופה.

    השבמחק
  8. יקירה,
    קודם כל והכי חשוב - להרגיש את ההתרגשות וחדוות העשיה מתוך המילים שלך.
    הפוסט מרתק, וארון התצוגה מרשים ומיוחד כמו שרק את יודעת!
    (ותכף גם אתאם מתי אני מטיילת לשנקר לראות ולמשש)

    השבמחק
  9. וואהו, רוני, איזה תהליך. תודה ששיתפת. זה כל כך מיוחד!!! בהצלחה.

    השבמחק
  10. את משו משו!! איזה תהליך מקסים ועבודות יפיפיות!! תודה על השיתוף ובהצלחה!!

    השבמחק
  11. איזה יופי מקסים חראות את התהליך כולו והתוצר מקסים

    השבמחק
  12. וואווו רוני איזה מהמם!!!! וכיף לראות את התהליך שעברת...
    תמיד ידעתי שאת משקיענית על אבל ממש מרגש (ומרתק!) לראות את התוצר הסופי...

    השבמחק